Regulamin

REGULAMIN

sprzedaży dokonywanej przez www.praktycypiznesu.pl prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: Cogito Consulting Sp. z o.o. ul. Piłsudskiego 74/320, 50-020 Wrocław, NIP: 897-187-75-14, KRS: 0000833840

za pośrednictwem strony internetowej https://praktycybiznesu.pl/

§ 1. Przedmiot Regulaminu

Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania przez Użytkowników ze strony internetowej https://praktycybiznesu.pl na rzecz Użytkowników towarów i usług na stronie internetowej praktycybiznesu.pl

§ 2. Definicje

  1. Sprzedawca/ Praktycy Binzesu prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Cogito Consulting Sp. z o.o. ul. Piłsudskiego 74/320, 50-020 Wrocław, NIP: 897-187-75-14, REGON: 385799068
  2. Użytkownik – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem strony internetowej https://praktycybiznesu.pl w szczególności podmiot posiadający osobowość prawną, zarówno osoby fizyczne prowadzące jednoosobowe dzielności gospodarcze, jak i wszystkie rodzaje spółek przewidziane w kodeksie handlowym oraz osoby fizyczne zawierająca ze Sprzedawcą umowę której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  3. Konsument – za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  4. Konto – powstaje dla Użytkownika po wpisaniu danych osobowych i adresowych w formularzu rejestracyjnym na stronie internetowej Sprzedawcy.
  5. Produkt – zarówno usługa jak i towar oferowane do sprzedaży przez Sprzedawcę:
    1. Poradniki
    2. Szkolenia on-line oraz w siedzibie klienta lub w miejscu wskazanym przez Sprzedająwcę
    3. Konsultacje eksperckie
    4. Polityki i procedury
    5. Usługi doradcze
    6. Umowa zawarta na odległość – umowę zawartą z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

§ 3. Główne cechy produktu

  1. Za pośrednictwem strony https://praktycybiznesu.pl Sprzedawca sprzedaje produkty oferowane na przedmiotowej stronie za cenę wskazaną przy nich.
  2. Ofertę stanowi produkt wraz z jego opisem i ceną do niego przypisaną.
  3. Po zaakceptowaniu ofert i naciśnięciu przycisku „kupuję i płacę” dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży w której Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć zamówiony produkt w terminie do 7 dni od otrzymania zapłaty od Użytkownika za produkt oraz koszty dostawy, zaś Użytkownik zobowiązuje się do zapłaty ceny wskazanej w ofercie.

§ 4. Odpowiedzialność Sprzedawcy

  1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Użytkownika – Konsumenta, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Przy czym Sprzedawca oświadcza, iż sprzedawany produkt ma numery homologacji nadane producentowi, a wskazane w § 3 ust. 3 i 4 niniejszego Regulaminu.
  2. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
  1. nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
  2. nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
  3. nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
  4. została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.

§ 5. Wyłączenia odpowiedzialności Sprzedawcy

  1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w sprzedaży spowodowane siłą wyższą, klęskami żywiołowymi, epidemią.
  2. Przeglądanie asortymentu Towarów i Usług nie wymaga zakładania Konta.
  3. Na zasadzie przepisu artykułu 557 § 1 k.c. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Użytkownik wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.

§ 6. Kontakt

  1. Adres Sprzedawcy: ul. Piłsudskiego 74/320
  2. Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@praktycybiznesu.pl
  3. Numer telefonu Sprzedawcy: +48 506 077 055
  4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 06 1050 1911 1000 0090 8084 9533

§ 7. Wymagania techniczne

Aby dokonać zakupu na stronie internetowej https://praktycybiznesu.pl, w tym przeglądania produktów oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:

  1. Komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu;
  2. Dostęp do poczty elektronicznej;
  3. Zalecana minimalna rozdzielczość monitora: 1024×768 pikseli;
  4. Przeglądarka internetowa: Internet Explorer w wersji 7.0 lub nowszej z włączoną obsługą, JavaScript i cookies; Mozilla Firefox w wersji 3.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies; albo Google Chrome w wersji 8 lub nowszej.

§ 8. Warunki sprzedaży

Aby dokonać zakupu u Sprzedawcy, należy zapoznać się i zaakceptować niniejszy regulamin, informację o ochronie danych osobowych, oraz o stosowaniu tzw. „Cookies” oraz nacisnąć przycisk „kupuję i płacę”, a następnie podać dane osobowe i adresowe, na które ma zostać dostarczone zamówienie lub też założyć Konto na stronie internetowej Sprzedawcy.

§ 9. Cena

  1. Cena przy produkcie jest podawana w polskich złotych i stanowi kwotę brutto.
  2. Oprócz ceny produktu, by możliwa była dostawa tegoż produktu, konieczne jest uiszczenie także kosztów dostawy, chyba że zakupiony został produkt i usługa, którego koszty dostawy zostały wliczone w cenę.

§ 10. Założenie konta u Sprzedawcy

  1. Aby założyć dokonać zakupu na stronie https://praktycybiznesu.pl nie jest wymagane założenie konta Użytkownika;
  2. W celu zakupu na stronie https:// praktycybiznesu.pl należy wypełnić formularz zakupu i dokonać akceptacji Regulaminu

§ 11. Zakup

  1. Zamówienia w sklepie internetowym można składać poprzez witrynę internetową (sklep internetowy). Sprzedający może udostępnia możliwość składania zamówień bez konieczności logowania się.
  2. W celu zakupu produktów w sklepie internetowym www.praktycybiznesu.pl należy kliknąć wybrany produkt i dokonać zamówienia.
  3. Potwierdzenie zawarcia umowy przesłane zostanie na adres e-mail wskazany przez Klienta.

§ 12. Sposoby zapłaty za produkt

  1. Użytkownik może skorzystać z następujących płatności:
  1. poprzez serwis Przelewy24;
  2. w inny sposób, który zostanie udostępniony na stronie sklepu.
  1. Użytkownik dokonujący zakupu wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej przez Sprzedawcę zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. 2005, nr 133, poz. 1119) oraz zasadami wystawiania, przesyłania i przechowywania faktury elektronicznej. Zgoda na otrzymywanie faktury w formie elektronicznej jest równoznaczna z rezygnacją z otrzymywania faktury w formie papierowej.
  2. Sprzedawca wystawia i przesyła faktury w formie elektronicznej gwarantując autentyczność ich pochodzenia oraz integralność ich treści.
  3. Użytkownik jest uprawniony do wycofania akceptacji, w drodze pisemnego oświadczenia woli przesłanego na adres: Cogito Consulting Sp. z o.o. ul. Piłsudskiego 74/320 Wrocław lub elektronicznego przesłanego na adres kontakt@praktycybiznesu.pl. W przypadku cofnięcia akceptacji od dnia następującego po dniu doręczenia oświadczenia Użytkownika o wycofaniu akceptacji Cogito Consulting Sp. z o.o. traci prawo do wystawiania i przesyłania Użytkownikowi faktur w formie elektronicznej.

§ 13. Sposoby realizacji usług

  1. W ciągu 7 dni roboczych od zamówienia usługi i dokonania płatności Sprzedawca wyśle Kupującemu zamówiony produkt zgodnie ze wskazaną formą dostawy.
  2. Dostawy produktów zamawianych w sklepie internetowym Praktycy Biznesu realizowane są wyłącznie na terytorium Unii Europejskiej.

§ 14. Koszty dostawy

  1. Koszt dostawy jest wliczony w cenę usługi.

§ 15. Odstąpienie od umowy

  1. Użytkownik – Konsument, który zawarł umowę, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni od dnia zakupu. Oświadczenie należy przesłać na adres siedziby Sprzedawcy wskazany w Regulaminie, lub na adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@praktycybiznesu.pl.
  2. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy znaleźć można na stronie https://www.uokik.gov.pl/wzory_pism.php, wskazany wzór ma jedynie charakter przykładowy i jego wykorzystanie nie jest obligatoryjnym warunkiem skutecznego złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  3. Konsument nie ponosi kosztów związanych z odstąpieniem.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.
  5. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w przypadkach umów:
    1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    2. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    3. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
  6. Towar należy odesłać niezwłocznie po dokonaniu odstąpienia od umowy, nie później niż w terminie 14 dni.
  7. Koszty bezpośredniego odesłania towaru do Sprzedawcy w związku z dokonanym odstąpieniem od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia wydania rzeczy ponosi Użytkownik.

§ 17. Reklamacja

  1. Reklamacje należy składać telefonicznie lub na adres poczty elektronicznej: kontakt@praktycybiznesu.pl
  2. Reklamacja powinna zawierać w swej treści: imię i nazwisko Użytkownika, adres poczty elektronicznej, jak również dokładny opis i powód reklamacji.
  3. W przypadku wysyłki towaru przez Użytkownika do Sprzedawcy należy czytelnie oznaczyć przesyłkę reklamacyjną.
  4. Sprzedawca rozpatruje reklamację w ciągu 30 dni roboczych od dnia jej otrzymania oraz informuje niezwłocznie Użytkownika, za pomocą poczty elektronicznej, o sposobie jej rozpatrzenia lub innym wybranym przez konsumenta sposobie komunikacji.
  5. W sytuacji, gdy podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia Sprzedawca zwraca się, przed rozpatrzeniem reklamacji, do składającego reklamację o jej uzupełnienie. Czas udzielania dodatkowych wyjaśnień przez Użytkownika przedłuża okres rozpatrywania reklamacji, jednak nie dłużej niż do 30 dni od dnia jej otrzymania.

§ 18. Rozwiązywanie sporów

  1. Sprzedawca informuje, iż Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności z:
    1. Pomocy miejskich (powiatowych) rzeczników konsumentów (ich lista dostępna jest na stronie http://www.uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php.
    2. Mediacji pozasądowej – gdzie strona trzecia, którą jest mediator lub arbiter, pomaga w osiągnięciu porozumienia bez konieczności angażowania wymiaru sprawiedliwości.
    3. Pomocy organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich i Federację Konsumentów pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 oraz 22 290 89 16 (od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-18.00, opłata wg taryfy operatora) oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem e-mail porady@dlakonsumentow.pl.
    4. Platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
    5. Spory powstałe w wyniku świadczenia usług na podstawie niniejszego Regulaminu zostaną poddane, gdy Użytkownik nie jest Konsumentem, pod rozstrzygnięcie Sądowi Powszechnemu właściwego dla siedziby Sprzedawcy.

§ 19. Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane są w języku polskim.
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  3. Sprzedawca może dokonywać zmian Regulaminu z ważnych przyczyn związanych ze zmianą prawa powszechnie obowiązującego. Zmieniony Regulamin wiąże Użytkownika jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 Kodeksu cywilnego (tj. Użytkownik został prawidłowo powiadomiony o zmianach). W sytuacji, gdy Użytkownik nie zgadza się z wprowadzoną zmianą, a posiada Konto obowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Sprzedawcę.